onsdag 20. oktober 2010

Samtidskunst

I dag har vi snakket litt om kunst på 4. trinn. Spesielt samtidskunst.

Hva er nå dette da? Det ligger litt i ordet... sam- tid. kunst.. kunst som blir laget i vår tid.

Ofte regner vi samtidskunst for å være kunst som er laget etter krigen eller yngre og ofte lever kunsterene også i dag.

Vi er kanskje vant til at kunst er veldig gammelt som malerier av Munch, Picasso eller Monet.
Men det må ikke nødvendigvis være det.

Her kommer et vanskelig spørsmål: Hva er det som er kunst?

Elevene vet ikke hva de lager de! De har fått hver sitt lille "bilde" som sier hvilke farger de skal ha innenfor linjene.
Så skal de lage små kuler av silkepapir og lime på. Som en slags pikselering.
Etterpå skal alle de små bildene settes sammen til et stort. Du kan tro de er spente på hvilket motiv det ferdige bildet får!
Og hvilken samtidskunstner er det egentlig de kopierer?

Veldig spennende.. Følg med bloggen og se det ferdige resultatet!!

6 kommentarer:

  1. oi...nå venter jeg spendt på å se hva dette er for et bilde!

    SvarSlett
  2. takk for at du tok bilde av meg

    SvarSlett
  3. tusen takk for alt Therese+at du tok bilde av meg

    SvarSlett
  4. SUPER BLOGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  5. halla jeg likte ikke helt neglelakken men takk for at du tok bilde klem cathrine fra ..

    SvarSlett
  6. hei jeg vil også vere med på noen bilder!!!!
    men jeg trenger ikke alså!!!!!!!!
    men dette er en bra blogg!!! :)<3333333
    THERESE du er verdens beste kunst.H!!!!<333333
    EN STOR KLEM HELENE THOENEIE!!!!!!4b!!!!!
    GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!!!

    SvarSlett