fredag 28. januar 2011

Matematikk + kunst og håndverk= sant!

Lyset fra sola skinner så fint gjennom papiret og gir meg en følelse av tidlig vår.


Fin symetri!

Disse vakre vindusdekorasjonene fant jeg på 5. trinn.
Vil dere tro meg om jeg sa de hadde jobbet med matte?

Ved å legge mange fargede silkepapir i en symetrisk sirkel skjer det noe interessant.
Men hva er symetri?

Klarer du å se hvor mange farger på arkene den største egentlig består av?
To?
Tre?
Fire eller fem?

Skriv gjerne svar i kommentarfeltet!

5 kommentarer:

  1. Svaret er fire tror jeg

    Gleder meg til Onsdag:)

    Mvh Sara 4b

    SvarSlett
  2. Hei Sara!

    Vet du, svaret er faktisk 2! Kan du se hvilke 2 farger det er?

    Hilsen Therese.

    SvarSlett
  3. Det er fire farger!
    Hehe<33

    Hilsen Mina fra 6a!

    SvarSlett
  4. Det var fint! <3

    SvarSlett
  5. jeg tror det er rød og gul.

    mvh amalie 4b

    SvarSlett