mandag 10. januar 2011

Øye for detaljer

Oppgaven var å tegne sin egen hånd. Mange vil kanskje tenke :"Det er jo lett, bare legge hånden på arket og tegne rundt- Ferdig".. Men jeg oppfordret elevene til å se lenge og nøye på hånden. Hvor ligger skyggen? Hvordan ser neglbåndet ut? Har du noen arr? Hvordan ser linjer og knoker ut?



Fine proposjoner, fingrene på hånden er ikke like lange det kommer godt frem her.

Her er detaljene vektlagt.



Etter å ha tegnet flat hånd har denne eleven vist initiativ ved å tengne motivet i en annen positur. Veldig bra innsats!

8 kommentarer:

  1. Å tegne en hånd er pensum på alle store kunstskoler. Denne øvelsen har mange kunstnere jobbet masse med.
    Fine hender!

    SvarSlett
  2. veldig kule hender

    SvarSlett
  3. min hånd var best!!!!

    SvarSlett
  4. He,he!
    Min hånd fikk litt tykke fingre.
    Men den tommel opp tegnengen EIDE!
    K Maja

    SvarSlett
  5. Nei, min :) <333

    SvarSlett
  6. <(^.^)>
    Verdens feteste smiley <333

    SvarSlett
  7. Min så helt stiv ut..! <3

    SvarSlett